آغاز به کار جشنواره ملی شعر رضوی در کرمان همه چیز درباره سریال رخنه + بازیگران و خلاصه داستان جشن روز دختر در «باغ شادونه» دانلود آهنگ و ترانه با موضوع باران + متن «میشل یو» در «بلید رانر ۲۰۴۹» شباهت عجیب رضا عطاران با صدام حسین + عکس داستان «باستان» | کتاب‌فروشی قدیمی و تأثیرگذار شهر، امسال صدساله می‌شود انتشار ۲ کتاب آموزشی جدید در حوزه موسیقی ایرانی همه فن حریف | نگاهی به مهم‌ترین نقش‌آفرینی‌های رضا عطاران به مناسبت سالروز تولدش + تصاویر حافظ افسانه‌های خراسانی | درباره حمیدرضا خزاعی به مناسبت نخستین سال روز درگذشتش صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ برنامه‌های تلویزیون در «دهه کرامت» + زمان پخش ماجرای اعتصاب کارکنان در جشنواره کن ۲۰۲۴  فیلم‌های سینمایی تلویزیون در سومین هفته اردیبهشت (۲۰ و ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش ویژه برنامه‌های رادیو در جشن میلاد حضرت‌معصومه (س) + زمان پخش «سپند امیرسلیمانی» ازدواج کرد + عکس جزئیات جدید از بازداشت متهم پرونده زهره فکور صبور در قهوه‌خانه فرد متهم به قتل «زهره فکور صبور» بازداشت شد
سرخط خبرها

نشست داوران دومین جایزه بین‌المللی خوشنویسی یاس یاسین برگزار شد

  • کد خبر: ۲۱۰۸۰۰
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۰
نشست داوران دومین جایزه بین‌المللی خوشنویسی یاس یاسین برگزار شد
داوری آثار خوشنویسی دومین جایزه بین المللی خوشنویسی یاس یاسین در مشهد برگزار شد.

دبیر اجرایی جشنواره بین المللی خوشنویسی "یاس یاسین" عصر امروز در گفتگو با شهرآرانیوز در خصوص این جایزه بین المللی اظهار کرد: این رویداد به همت موسسه فرهنگی هنری میراث یاس یاسین با موضوع حضرت زهرا(س) و معرفی ایشان به جهان برگزار شده است که از زمان فراخوان تا داوری آثار و اعلام نتایج زمان یکساله‌ای را سپری می‌کند.

سیدسعید سرابی بیان کرد: در این رویداد تمامی هنرمندان خوشنویس از سراسر کشور و جهان اسلام می‌توانند شرکت کنند. دوره اول آن سال گذشته برگزار شد و در دوره دوم هنرمندان داخلی و خارجی در هفت رشته مختلف هنری، در بخش ملی و بین الملل شرکت کردند. هنرمندان برای شرکت در این مسابقه به صورت فراخوان دعوت شدند.

سرابی بیان کرد: ۱۰۰ اثر منتخب در دوره دوم جشنواره بین المللی خوشنویسی در روز ولادت حضرت زهرا(س) به دست دبیرخانه رسید و بعد از داوری، ۱۸ اثر در هفت رشته هنری برگزیده خواهد شد و بعد از داوری به برندگان اعلام می‌شود.

نشست داوران دومین جایزه بین‌المللی خوشنویسی یاس یاسین برگزار شد

وی ابراز کرد: داوری آثار با حضور جمعی از اساتید خوشنویسی ایران و جهان اسلام از جمله اساتید جلیل رسولی، عبد الصمد حاج صمدی، یدالله کابلی و محمد جوادزاده که از چهره‌های ماندگار خوشنویسی ایران هستند و عثمان اوزجای و استاد جواد خوران از ترکیه، استاد دکتر روضان از کشور عراق که صورت گرفته است.  

سرابی عنوان کرد: در این رویداد هنرمندان علاقمند از ۱۵ کشور جهان شرکت کردند و برگزاری دوره‌ها و گردهمایی‌های هنری در ایران و کشورهای مسلمان همسایه از اتفافات خوبی بود که در این دوره برنامه ریزی شد؛ مانند برگزاری همایش خوشنویسان در استانبول و گردهمایی اساتید خوشنویسی عراق و ایران در نجف. 

دبیر اجرایی این جشنواره افزود: برندگان بخش ملی در نیمه ماه مبارک رمضان و در بخش بین المللی اردیبهشت ماه سال آینده اعلام می‌شود و
و بعد از آن نیز مرحله فراخوان سومین دوره آغاز خواهد شد. 

سرابی گفت: رونمایی از اثر استاد برجسته خوشنویسی جهان از کشور ترکیه استاد عثمان اوزجای را نیز در این برنامه داشتیم که سفارش اثری در رابطه با حضرت زهرا(س) بود. 
 
استاد عثمان اوزجای در رابطه با خصوصیات این اثر برجسته گفت: این کار را هم زمان با اعیاد شعبانیه برای نگارستان فاطمی آماده کردم. 

طبق سفارشی که از سوی موسسه فرهنگی هنری میراث یاس یاسین داشتم حدیث شریفی درباره حضرت زهرا(س) انتخاب کردم و حدود یک ماه دو ترکیب متفاوت با خط ثلث جلی بر روی کاغذ دست ساز با مرکب ژاپنی ارائه دادم و یکی از آنها انتخاب شد که امروز از آن رونمایی خواهد شد.

گفتنی است مؤسسه‌‌ی فرهنگی هنری میراث یاس یاسین، با هدف معرفی، گسترش و نشر معارف بانوی بانوان حضرت فاطمه‌‌ی زهرا سلام الله علیها در سال ۱۳۹۶ هجری شمسی تأسیس شده و فعالیت در عرصه‌ی هنر و تولید آثار فاخر هنری یکی از راهبرد‌ها و رویکردهای این مؤسسه است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->